Monday, August 13, 2012

2012 : XPDC Gunung Arong

Pada 3 Mac hingga 4 Mac yang lalu, SRC telah menganjurkan Ekspedisi Gunung Arong yang bertempat di Mersing, Johor. Ekspedisi ini disertai oleh 50 orang peserta termasuk fasilitator. Kebanyakan peserta adalah para pelajar tahun satu. Pengarah program ekspedisi kali ini ialah Cik Izzuanie Ibrahim. Tahniah kerana berjaya menjalankan ekspedisi yang sangat santai namun menyeronokkan. Terima kasih juga kepada AJK yang membantu sepanjang ekspedisi ini berlangsung. Tidak lupa terima kasih kepada para alumni SRC yang sudi hadir bagi sama-sama memeriahkan lagi ekspedisi ini.
 Berikut adalah tentatif Ekspedisi Arong 2012 :
 

3 MAC 2012 (SABTU)

8.00 a.m : Para peserta berkumpul di Perhentian bas FAB. Taklimat oleh cik pengarah. Bacaan doa sebelum bertolak.
9.30 a.m : Berhenti sarapan pagi di Panti.12.00p.m : Bas pertama tiba di Teluk Gorek. Sementara menunggu bas kedua tiba, para peserta tidak melepaskan peluang bergambar dan bermain Frisbee.
12.30 p.m : Bas kedua tiba. Para peserta berkumpul di tapak perkhemahan dan pembahagian kumpulan dan makanan dikendalikan oleh AJK. Para peserta juga diajar untuk memasang “fly” dan khemah. Cuaca cerah.1.30 p.m : Para peserta mula memasak.3.00 p.m : Aktiviti pertama iaitu sukaneka dijalankan. Tujuan aktiviti ini diadakan adalah supaya para peserta dapat mengenali peserta lain dengan lebih dekat.
5.00 p.m: Para peserta diberi peluang untuk bersantai. Ada ysng berkayak, ada yang main bola tampar, ada yang main frsibee.
7.00 p.m: Persiapan diri. Masak.Solat maghrib dan Isyak.9.00 p.m : Aktiviti kedua ialah ice-breaking. MTMJK memperkenalkan SRC kepasa para peserta baru. Selain itu menerangkan misi SRC serta aktiviti yang tela dijalankan dan bakal dijalankan.11.00 p.m : Tidur

 


Gotong-royong


celebrate birthday Presiden 



sesi berkenalan antara para peserta




para peserta + alumni



 antara senior yang turut serta





amir mengajar peserta ikat fly


4MAC 2012 (AHAD)

3.00 a.m : Bersiap sebelum mendaki.4.30 a.m : Aktiviti memanaskan badan sebelum mendaki dan bertolak ke kaki Gunung Arong dengan berjalan kaki.
5.00 a.m : Tiba di kaki Gunung Arong. Mula mendaki diketuai oleh Alumni SRC iaitu saudara Mohd Hanafi6.00 a.m : tiba di puncak Gunugn Arong. Walaupon terdapat perserta yang semput namun semua ahli ekspedisi Berjaya sampai di puncak dengan selamat. Solat subuh dan menikmati keindahan matahari terbit sambil upacara bergambar.
8.00 a.m : Sarapan dalam kumpulan. (sarapan dimasak oleh para fasi pada jam 3 pagi)9.00 a.m : memulakan perjalan turun ke tapak perkhemahan. Perjalanan turun mengambil masa yang agak lama berbanding semasa mendaki. Kerana laluan ke tapak perkhemahan agak jauh dan peserta perlu melalui persisiran pantai.
11.30 a.m : Tiba di tapak perkhemahan. Cooling down.12.00 p.m : Para peserta mula memasak untuk makan tengah hari.2.00 p.m : Mula berkemas. Membersihkan tapak perkhemahan.2.30 p.m : Bas tiba dan mula bergerak pulang ke UTM5.00 p.m : Para peserta selamat tiba di UTM.


Nak tengok gambar lagi,sila la ke fb SRC iaitu Src Crew. sekian....



 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails